-
Råmateriale
- kan komme flere steder fra. Men containere har nok leveret omtrent 1/3 af de cykler der gendannet, hvis jeg må sige det på den måde.
Ofte er det ældre MTB'er som åbenbart hurtigt anses for værdiløse. På den måde har jeg nok efterhånden 10 MTB med 20 - 25 år på bagen, - tæt på den originale stand, vel at mærke.
De kommer alle ud at køre i perioder. Bruges det skal de. -
Univega
- var en af de første der kom i samlingen. Fantastisk cykel! Men altså ikke en der scorer point nu om dage.
Da jeg ikke ønsker at udsætte den for hvad som helst, byggede jeg på et tidspunkt en kopi på et nyere Trekstel.
Den kørte faktisk omtrent som forbilledet. Men da flere originaler kom til, blev den solgt... -
Wheeler
- er et andet mærke som var populært i 80'erne og 90'erne.
Denne har dog fået fornøjelsen af at blive "racer"
- eller hybrid, altså en blanding. Meget udstyr er arvet fra en Peugeot racercykel som jeg måtte opgive efter at stellet var knækket.
Den er lidt langsommere end racercyklen. Til gengæld den hurtigere og kører næsten alle de steder jeg kommer på MTB.
Seneste kommentarer
If my writing i correct, this one is a '87 My register has disappeared with an old lap. But if your bike is a Danish one, the frame number vil tell If it's a '87 frame number will end with a C
Hi, I bought a bugatti pro x 600, just like yours. Do you know what year the bike is?
Har ikke prøvet Ishiwata søgning før Finder data på rørsæt på omkring 2,2 kg på rammen og ryttergrænse på 87,5 kg. Og har trods 110 kg. stadig oplevet den som noget af det stiveste jeg har cyklet på!!
De tidlige Centurion rammer blev bygget på samme fabrik som Nishiki, Kawamura Sangyo Co. Ltd. Sangyo byggede for flere andre producenter også, så det et delvist korrekt 😊