Cykel-nørd
Cykelsnedkeren startede egentlig sit liv som opslag på min facebook profil. Overskriften var ganske vidst Cykel-Nørd og opslagene var billeder af cykler jeg fandt interessante. Efter en tid tænkte jeg at det nok var trættende at mine opslag næsten altid handlede om cykler, og Cykel-Nørd blev en selvstændig side... - Hen ad vejen opdagede jeg at man kan være cykelnørd på mange måder. Min måde er at finde ud af hvad jeg kan forvente af de stumper jeg falder over, dyre som billige. Jeg syntes at det er lidt ligegyldigt hvem der har lavet en gearskifter, for de virker jo alle efter hensigten, hvis jeg er omhyggelig med vedligehold og justering.
Så selvom Cykel-Nørd egentlig er fuldt dækkende for mine aktiviteter, valgte jeg alligevel at skifte navnet. Cykel flyttede med fordi cykler har været noget jeg har skruet på siden jeg blev teenager, og snedker kom på fordi det er min sidste proffesionelle uddannelse. Og en snedker begår sig i både de ensartede industrielle løsninger og meget personlige engangs forteelser. Nu kommer jeg så til hjemmeside, fordi jeg er ved at være træt af at Facebook SÅ gerne vil bringe mig i kontakt med 80.000 besøgende, mod en mindre erkendtlighed. Jeg kan udmærket nøjes med dem der måtte snuble ind fra tid til anden.
Jeg sidder selv på cykel 10 - 12 timer om ugen. Mest fordi det har vist sig at være eneste effektive middel til at holde en rimelig fornuftig kampvægt. Løb er ikke en mulighed fordi mine knæ ikke er stærke nok til de 30 kg. ballast jeg efterhånden bærer rundt på. At komme ud i naturen og at konditionen, langsomt men sikkert bliver bedre, er bare gode sidegevinster!
Seneste kommentarer
If my writing i correct, this one is a '87 My register has disappeared with an old lap. But if your bike is a Danish one, the frame number vil tell If it's a '87 frame number will end with a C
Hi, I bought a bugatti pro x 600, just like yours. Do you know what year the bike is?
Har ikke prøvet Ishiwata søgning før Finder data på rørsæt på omkring 2,2 kg på rammen og ryttergrænse på 87,5 kg. Og har trods 110 kg. stadig oplevet den som noget af det stiveste jeg har cyklet på!!
De tidlige Centurion rammer blev bygget på samme fabrik som Nishiki, Kawamura Sangyo Co. Ltd. Sangyo byggede for flere andre producenter også, så det et delvist korrekt 😊