Skovturscyklerne...
Jeg er ikke så meget til de tekniske disipliner, men de brede hjul er en fordel på de af Bornholms cykelstier, der løber i gennem naturområder. Det tog lidt tid at finde mig til rette på MTB. Faktisk var det et vrag af en Mustang, sat på gaden der viste mig til rette. Simpelt hen fordi den passede min statur fra første tråd i en halvrestauret cykel.
De første mange kilometer, kørte den desuden af nysgerrighed over hvor længe og hvor meget jeg kunne forvente af de dele den nu en gang var monteret med.
Efter 600 km. begyndte der at blive skiftet i det mest slidte, og omkring 1.300 km. var den faktisk gennemrenoveret. Dels ved genbrug, men også med en ny transmission, altså kæde og gear!
Siden har den så tjent mig 2.500 km. som en af de cykler der kører når føret er svinsk, uden andet end småjusteringer. før der måtte en frisk forfælg og nok et kædekit til. Med til historien hører at forhjulet faktisk tog 2.000 km. som reservehjul på min Merida, af den simple grund at jeg syntes det originalmonterede dæk var for støjende.
Seneste kommentarer
If my writing i correct, this one is a '87 My register has disappeared with an old lap. But if your bike is a Danish one, the frame number vil tell If it's a '87 frame number will end with a C
Hi, I bought a bugatti pro x 600, just like yours. Do you know what year the bike is?
Har ikke prøvet Ishiwata søgning før Finder data på rørsæt på omkring 2,2 kg på rammen og ryttergrænse på 87,5 kg. Og har trods 110 kg. stadig oplevet den som noget af det stiveste jeg har cyklet på!!
De tidlige Centurion rammer blev bygget på samme fabrik som Nishiki, Kawamura Sangyo Co. Ltd. Sangyo byggede for flere andre producenter også, så det et delvist korrekt 😊